Otostopla Adım Adım Türkiye’yi Dolaşan Sevimli Kedi Azman

Asya Ercel 14 Ekim 2019

Artvin’de yaşayan Hamza Mutlu ve Özge Kübra Mace’nin yavruyken sokakta bulup sahiplendikleri Azman, otostopla Türkiye’yi dolaşıyor.

Bir kediden daha iyi seyahat arkadaşı bulmak mümkün mü? Belki mümkündür bilemiyoruz, ancak Artvin’de yaşayan Hamza Mutlu ve Özge Kübra Mace‘nin yol arkadaşı Azman isimli sevimli bir kedi. Azman, Mutlu ve Mace arkadaşların hayatına, onu bir sokakta annesi tarafından terk edilmiş halde bulmalarıyla giriyor. Mutlu ve Mace Azman adını verdikleri bu sevimli yavruyu sahipleniyorlar. Ancak hikaye bununla bitmiyor, doğa tutkunu arkadaşlar kimi zaman bisikletleriyle kimi zaman da otostopla çıktıkları kısa mesafeli yolculuklara Azman’ı da götürmeye başlıyorlar.

Hamza Mutlu ve Azman 1

Aynı hastanede çalışan iki arkadaş.

Hamza Mutlu, Özge Kübra Mace ve Azman 1

Hamza Mutlu, Artvin Arhavi Devlet Hastanesi Acil Sağlık hizmetlerinde görev yapan bir pratisyen hekim arkadaşı Özge Kübra Mace ise aynı hastanenin kadın hastalıkları ve doğum servisinde ebe. İki arkadaş yaklaşık bir yıl önce otostopla Türkiye’yi gezmeye başladı.

adsense

4 ay önce sokakta terk edilmiş bir kedi yavrusu buldular.

Hamza Mutlu ve Azman

Hastanedeki işlerinden arta kalan zamanlarını şehir şehir gezerek geçiren doğa tutkunları Mutlu ve Mace, yaklaşık dört ay önce Artvin’de bir sokakta annesi tarafından terk edilmiş halde kedi yavrusu buldu. Kediyi bulunduğu yerden alarak bakımını üstlenen arkadaşlar, “Azman” adını verdikleri kediyi bir süre sonra zaman zaman bisiklet veya otostopla yaptıkları kısa mesafeli yolculuklara çıkarmaya başladı.

Üçlü bugüne kadar 14 şehir gezdi.

Hamza Mutlu, Özge Kübra Mace ve Azman 4

Seyahatleri sırasında Azman’ı taşıma kabı yerine sırt çantasında taşıyan Mutlu ve Mace, kendilerine hem can dost hem de yol arkadaşı olan kediyle bugüne kadar yaklaşık 14 şehri gezdi. Mutlu ve Mace sayesinde Van başta olmak üzere, Rize, Erzurum, Kars, Bingöl, Samsun, Diyarbakır, Giresun, Trabzon ve Mardin gibi birçok şehri gezen Azman, Türkiye’yi gezmeyi sürdüren arkadaşları ile son olarak otostop ile Artvin’den yola çıkarak Tunceli’nin Ovacık ilçesine geldi.

Hamza Mutlu, Özge Kübra Mace ve Azman 3

Doğal güzellikleriyle adından söz ettiren Ovacık’taki Munzur Gözeleri‘ni ziyaret eden iki arkadaş ve Azman, burada bir süre vakit geçirdikten sonra Güneydoğu Anadolu’daki illeri gezmek için otostop yaparak bindikleri araç ile ilçeden ayrıldı.

Özge Kübra Mace, “otostopla Türkiye’yi gezmek hayallerimden biri.”

Özge Kübra Mace ve Azman

Arkadaşı Hamza Mutlu ile yaklaşık bir yıldır gezi turlarına çıktığını belirten Mace, “Azman önce bisikletin üzerinde durmaya alıştı. Kısa süre sonra ben ve Hamza uzak şehirlere gitmeye karar verdik. Azman’ı evde tek başına bırakıp gitmeye ya da birine teslim etmeye gönlümüz razı olmadı. Biz de o yüzden yanımıza aldık ve otostopla yaptığımız birkaç kısa mesafeli yolculuğa çıkardık. Baktık yolculuklarda sıkıntı olmuyor, o şekilde devam ettik.” dedi.

adsense

“Azman ile yaşamaktan mutluyuz”

Hamza Mutlu, Özge Kübra Mace ve Azman 2

Seyahatler sırasında sırt çantası üzerinde duran Azman görenlerin ilgisini çekiyor diyen Mace, “Normalde tekir cinsi bir sokak kedisi ama bizle gezdiği için görenlerin sevgisine maruz kalıyor. Azman ile yaşamaktan mutluyuz, hayatımıza değişiklik kattı. Azman’ı sahiplenmeden önce birkaç şehre kedisiz gittiğimiz oldu. Nevşehir’e kedisiz gittik. Belki yanımızda Azman olsaydı daha çok eğlenceli geçerdi.

Hamza Mutlu ve Azman 6

Bazen yolculuklarımızda çeşitli sıkıntılar çektiğimiz oluyor. Kediyle girdiğimiz ortamlarda hayvansever olmayanlar bize kötü bakabiliyor ya da konakladığımız yerlerdeki işletmeciler kediyi kabul etmeyebiliyor. Bu tarz sıkıntılar yaşanmasa bence daha rahat gezeriz. Her insan sokak hayvanlarına şefkatli olmalı, onlara mama ve su vermeli.”

“Bizim ile yaklaşık 10 bin kilometre yol kat etti”

Hamza Mutlu ve Azman 3

Hastanedeki nöbetlerden fırsat buldukça gezi turlarına çıktığını belirten Hamza Mutlu, “Keşfetmediğim şehirleri tanımak için yollara düştüm, Van, Kars, Erzurum, Giresun, Bingöl, Trabzon ve Rize’yi gezdik, Batum’a gittik. Şimdide buradan yola çıkıp Adıyaman, Şanlıurfa ve Adana taraflarına gitmeyi düşünüyoruz.

Azman ile otostop yolculuğumuz Özge’nin bu kediyi cidden sahiplenip ‘gel bunu evde bırakmayalım’ deyişiyle başladı.

Sevimli kedi Azman
Otostopla Adım Adım Türkiye’yi Dolaşan Sevimli Kedi Azman

Azman’ı bisiklet ve otostop turlarına götürdük. Baktık oda bu durumdan hoşlanıyor, bizim de hoşumuza gidiyor, buna devam ettik. Kedi bizim ile yaklaşık 10 bin kilometre yol kat etti ve birçok şehri gezdi.” diye konuştu.

adsense

Hamza Mutlu, Özge Kübra Mace ve Azman’a bundan sonraki hayatlarında keyifli yolculuklar diliyoruz.